Bitácora: A Personal Plan of Work
Student’s nmae: RUBEN OSORIO
Dear students,
The objective of the Bitácora is to help you develop your autonomy to learn a language. Autonomous language learners take responsibility for the totality of their learning situation. They do this by determining their own objectives, defining the contents to be learned and the progression of them, selecting materials and strategies to be used, monitoring this procedure, and evaluating what they have acquired.
.
Steps:
1. Establish one or two personal specific learning objectives in the language field which you want to achieve in a couple of months.
Example: I want to be able to describe my family both written and orally.
2. Design your personal plan of work that will help you acchieve your learning objectives in the chart below:
Objetive
|
Activities
|
Learning strategies
|
Expected outcome
|
Describir eventos y poder relatar una historia.
|
1. Aprender vocabulario, gramática y lingüística en inglés.
2. Aprender sobre descripción de lugares y situaciones
3.Aprender sobre los tiempos (pasado, presente y futuro).
4. Oratoria en inglés
|
1.Hacer escritos cortos en inglés aplicando el vocabulario describiendo lugares.
2.Hacer relatos cortos de historias inventadas.
3.Mezclar relatos con descripción de lugares en textos.
|
Presentación de una canción RAP creada por mí en inglés donde se aplique lo aprendido.
|
Aprender una canción RAP en inglés para el proceso de aprender a rapear en inglés.
|
1.Buscar la canción que me guste y facilite aprender.
2.Entender, traducir, pronunciar, trascribir. La canción como proceso de aprendizaje.
3.Ya que rapeo en español, mejorar las habilidades en español en cuanto a gramática, lingüística. Para aplicar al rap en inglés.
4.Entender figuras literarias en inglés.
|
1.Tener la canción en ingles en mi celular y escucharla con frecuencia con la intención de entender mas que de cantar.
2.Después de entendido lo que dice (en español e inglés) cantarla.
3.Crear canciones o rimas cortas en inglés.
4.Grabarlas en el celular y estudiar la fonética.
|
3. Establish a schedule for you to study and start implementing your personal plan of work. For example, Fridays 8am – 10am, and Sundays 10am – 12am
Please don't write on this space
(teachers use only)
Rubric
| |||||||
Student’s name:
|
Date:
| ||||||
%
|
In order to accomplish this bitácora you must…
|
Poor
|
Needs improvement
|
Fair
|
Good
|
Outstanding
|
Total
|
20
|
Participate in the Forum "motivations for learning".
|
1-4
|
5-9
|
11-14
|
15-17
|
18-20
| |
30
|
Establish one or two personal specific learning objectives to achieve in a couple of months
|
1-6
|
7-14
|
15-19
|
20-25
|
26-30
| |
20
|
Define some learning activities according to the objective proposed.
|
1-4
|
5-9
|
11-14
|
15-17
|
18-20
| |
20
|
Include learning strategies which are coherent with the proposed activities.
|
1-4
|
5-9
|
11-14
|
15-17
|
18-20
| |
10
|
Describe your personal plan of work by following correct spelling and punctuation.
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
| |
Comments:
| |||||||
Final score:___________
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario